Hopp til innhold Hopp til hovedmeny

Haram VGS > Nyheiter > Viktig informasjon i forbindelse med inntak til videregående opplæring skoleåret 2019/2020

Viktig informasjon i forbindelse med inntak til videregående opplæring skoleåret 2019/2020

I år blir det ikke sendt ut svarkort og purrekort etter 1. inntaket slik som det tidligere har blitt gjort. Dette betyr at søkerne vil få melding på sms og e-post ca. 5. juli når inntaket er klart med melding om å logge på vigo.no for å registrere svar innen fristen 12. juli.

De søkerne som ikke svarer på tilbud om skoleplass og-/eller ventelisteplass innen fristen 12. juli vil miste tilbud om plass og-/eller ventelisteplass.

De som får tilbud om plass og-/eller ventelisteplass i 2.inntaket vil få melding om dette ca. 2. august og vi gjør oppmerksom på at det er svært kort svarfrist. Fristen er 5. august. De som ikke har svart innen 5.august vil miste tilbud om plass og-/eller ventelisteplass og bør ta direkte kontakt med skolen og be om å få stå på lokal venteliste.

Søkere som av ulike grunner ikke har tilgang til vigo.no må selv passe på frist for å registrere svar innen fristene. Søkerne kan ringe inntakskontoret på telefon 712 80 150 eller sende oss e-post på inntak@mrfylke.no. Fra 5. juli vil inntakskontoret ha telefontid fra 09-11 og 12-14.

Til slutt gjør vi oppmerksom på at frist for å registrere forhåndssvar på vigo.no er 1. juli. Inntakskontoret kan hjelpe søkere som ikke har tilgang til vigo.no med å registrere dette før 1. juli. Søkerne må da ta kontakt på telefon 712 80 150.

Søkere som av ulike årsaker ikke oppholder seg i Norge i periodene inntaket legges ut og har problemer med på svare på vigo.no ringe inntakskontoret på telefon 712 80 150 for å svare på plass.